۱۳۸۹/۹/۲۰

برترین نوآوری های سال 2010 به انتخاب مجله تایم


The Best Technology Inventions of 2010, Time.com

در روزهای پایانی سال 2010 مروری بر برترین های این سال خواهیم داشت. اینبار "برترین های نوآوری در سال 2010 در بخش فناوری و به انتخاب مجله معتبر تایم".

1. آی پد iPad
 
اغلب  یک روش موفق سرمایه گذاری های شرکت اپل در صنعت فناوری، سرمایه گذاری در بخشی از محصولات است که رقیبانش از کار بر آن دسته از محصولات دست کشیده اند. در تئوری، آیپد نسل جدید و ادامه ی تابلت پی سی (کامپیوترهای کتیبه ای) کم پسند محصول مایکروسافت بشمار می آید. اما اپل اولین شرکتی بود که بجای اینکه بخواهد یک کامپیوتر معمولی را در قاپ بدون کیبورد قالب کند، سخت افزار و نرم افزار آَشنا با انگشت و حس لامسه اختصاصی خود را از صفر طراحی کرد. به عقیده تحلیل گران بازار، آی پد سریع فروش ترین ابزار غیر تلفنی در تاریخ بازار محصولات الکترونیکی است.


 2. Flipboard
 
وقتی با فیس بوک و تویتر کار می کنید، امکان دارد میان نوشته ها و به روز رسانی های مختلف و بسیار زیاد توسط دوستانتان گم شوید و از یافتن راهی برای کنترل آن ها خسته شده باشید. فلیپ بورد، یک اپ (برنامه) مخصوص آیفون و آی پد است که همه ی این نوشته ها و عکس ها و ... را که توسط دوستانتان ارسال می شوند جمع آوری، دسته بندی و ساماندهی می کند و آنها را در قالب یک مجله قابل مرور الکترونیکی به نمایش در می آورد. (شما در حال خواندن مطلبی از وبلاگ خوش فکری هستید. ) امکان افزودن خبرخوان های وبلاگ ها و وب سایت های مورد علاقه، و به اشتراک گذاری آیتم های دلخواه با دوستان توسط شبکه های مجازی و یا ایمیل را هم داراست. ظاهر زیبای ارائه اطلاعات و مطالب و شکل قابل ورق زدن مانند یک مجله این برنامه نرم افزاری یا اپ آی پد را بسیار ویژه کرده است.


3. Looxcie

فکر اختراع این یکی به ذهن یک پدر و مادر خوش فکر وقتی خطور کرد که در مهمانی ها می خواستند از فرزندانشان فیلم برداری کنند ولی از دست گرفتن طولانی مدت دوربین فیلم برداری خسته شده بودند. Looxcie لوک سی، که روی گوش پوشیده می شود می تواند تا 5 ساعت فیلم بدون نیاز به دست، در خود ذخیره کند. و تنها با فشردن یک دکمه، یک کلیپ 30 ثانیه ای از آنچه ضبط شده است مستقیما به فیس بوک یا یوتیوب و یا یک آدرس ایمیل از قبل تعیین شده ارسال می شود که این دوربین فیلم برداری بسیار کوچک و قابل حمل را یک ابزار مفید در عصر به اشتراک گذاری دیوانه وار صدا و تصویر کرده است.

 4. Kickstarter

کیک استارتر، وب سایتی است که هر کسی می تواند هر مقدار کمک مالی را به هر پروژه در حال توسعه ای ارسال کند.

5. Square چارگوش


در دنیای پرداخت الکترونیکی، چارگوش که توسط یکی از پایه گذاران تویتر به نام جک دورسی اختراع شده است، انتقال پول را بسیار ساده کرده است. با چارگوش، با استفاده از یک کارتخوان مغناطیسی کوچک که به گوشی های همراه متصل می شود این امکان را برای هر کسی بوجود آورده است که بتواند کارت های اعتباری را پردازش و قبول کند. با این وسیله کوچک می توانید از اسکناس صرف نظر کنید و منتظر دریافت رسید هم نمانید. کافیست صفحه گوشی همراهتان را امضا کنید، چارگوش به طور خودکار، یک کپی از رسید را به ایمیلتان می فرستد.

6. دوربین Sony Alpha A55

دوربینی که هرگز چشمک نمی زند. با دوربین های دیجیتال اس ال آر معمولی عکس های خیلی خوبی می توان گرفت اما این دوربین ها از یک تکنولوژی محدود قدیمی در فوکوس (تنظیم دقیق) و انتقال تصویر استفاده می کنند. وقتی با این دوربین ها عکس می گیرید، آینه ای که تصویر را به چشم های شما و یک حسگر فوکوس کننده منتقل می کند، به طور لحظه ای در هنگامی که عکس گرفته می شود بالا می آید و تا زمانی که پایین نرود دوربین قادر به فوکوس کردن مجدد نخواهد بود. دوربین سونی آلفا A55 (حدود 850 $ به همراه لنز) این مشکل را بوسیله ی یک آینه ی شفاف هوشمند که سرجایش می ماند، حل کرده است. به این معنی که می توانید تا 10 عکس کاملا واضح و فوکوس شده را در یک ثانیه بگیرید و فیلم با کیفیت بالا HD بگیرید که هیچگاه تار نخواهد شد!




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر