۱۳۸۹/۵/۲۶

هفت تصور اشتباه اما رایج درباره تکنولوژی های مدرن


در لیست زیر 7 تصور اشتباهی که میان بسیاری از مردم درباره فنآوری های مدرن رایج است و توضیحات لازم برای شفاف سازی آن ها آمده است:

1. وب همان اینترنت است!

 

قطعا این یکی از رایج ترین اشتباهات درباره رسانه ها و تکنولوژی های اطلاعاتی است. در حقیقت وب (یا همان www معروف) یکی از سرویس ها و خدماتی است که بر بستر اینترنت ارائه می گردد. یعنی بدون اینترنت تقریبا مفهوم وب بی معنی خواهد شد. سایر سرویس های مبتنی بر اینترنت عبارتند از: چت، ایمیل، انتقال فایل (FTP) و ... که امروزه ترکیب های مختلفی از این سرویس ها با وب هم بر روی اینترنت موجود و قابل استفاده است.

2. هواپیما ها زباله هایشان را در حال پرواز تخلیه می کنند!

 

اگر هواپیماها زباله هایشان را در حال پرواز رها کنند تعادل و کنترل هواپیما ممکن است به دلیل باز و بسته شده دریچه های مربوطه و کاهش وزن در قسمت هایی از هواپیما در ارتفاع های بالا، به هم بخورد.

3. اولین بازی کامپیوتری که ساخته شد، Pong بود.
 
20 سال قبل از اینکه بازی Pong ساخته شود، کامپیوتر ها اختراع شده بودند و اولین بازی کامپیوتری که ساخته شد OXO نام داشت و محصول شرکت آتاری بود که بر روی کامپیوترهایی با نام: EDSAC اجرا می شد.

(خارج از بحث: شما در حال خواندن مطلبي از وبلاگ "خوش فكري" هستيد. شما هم مي توانيد با ما همكاري نماييد و در عوض مقداري درآمد الكترونيكي كسب كنيد!)


4. کامپیوتر های اپل هیچگاه ویروسی نمی شوند!

 
ممکن است ویروس های ساخته شده برای کامپیوترهای تولیدی شرکت اپل (Apple) که  Mac نام دارند زیاد نباشد (در مقایسه با محصولات مایکروسافت) اما ویروس هایی موجود هستند که می تواند آن ها را آلوده نماید. حتی ویروس هایی هستند که می توانند هم به سیستم عامل ویندوز و هم سیستم عامل Mac صدمه بزنند.

5. کوکی های وب سایت ها خطرناک هستند!
 
این تصور پایه علمی چنداد درستی ندارد. کوکی ها فایل های از جنس متن هستند که در کامپیوتر شما که از یک وب سایت دیدن می کنید ذخیره می شوند توسط آن وب سایت تا گشت وگذار شما را در آن سایت آسان تر نمایند. کوکی ها نمی توانند به فایل های شما دسترسی پیدا نمایند و یا تنظیمات کامپیوترتان را تغییر دهند.

6. مخترع دستگاه چاپ، یوهان گوتنبرگ است! 
 
گوتنبرگ مخترع دستگاه چاپ نبوده است. در واقع اولین دستگاه های چاپ قرنها پیش در چین و کره ساخته شدند. گوتنبرگ اما توانست دستگاه چاپش را توسعه دهد.

7. گوشی های موبایل در پمپ های بنزین و گاز ممکن است موجب انفجار شوند!
 
 احتمالا در پمپ های بنزین علامت هایی را که از شما خواسته اند تا گوشی های همراه تان را خاموش کنید، دیده اید. این هم یکی دیگر از آن افسانه هایی است که پایه ای ندارد. و تا کنون هیچ گونه انفجاری که ارتباط مستقیمی با گوشی های همراه باشد در پمپ ها، گزارش نشده است.




۱ نظر:

  1. مطلب جالبی بود، ولی چند نکته اشتباه داخلش بود که یکیش اینه که کوکی ها واقعاً به دلیل حاوی اطلاعات مهمی از کامپیوتر فرد هست مهم هستش و نکته دیگه اینکه اولین دستگاه چاپ توسط ایرانیها ساخته شده و نه چینی ها.

    پاسخحذف