۱۳۸۹/۷/۹

مطالعه موردی: هوشمندی سازمانی در برگزاری مسابقات سوپرباول


مطالعه موردی (Case Study) که در پیش رو دارید برای درک هرچه بیشتر امکانات SharePoint و هوشمندی تجاری بسیار مفید و در عین حال جالب است.

در طول هفته مسابقات "سوپر باول" در کشور ایالات متحده، بیش از نیم میلیون نفر به شهر میزبان سفر می کنند که این امر مسوولیت سنگینی را بر عهده مقامات آن شهر در جهت برقراری امنیت شهروندان و اطمینان از اجرای مناسب رخدادها می گذارد.

برای برگزاری سوپر باول سال 2009 دپارتمان پلیس شهر "تمپا" (Tampa) مجبور شد تا با 25 شرکت و سازمان محلی و ملی به صورت هماهنگ عمل کند. آنان با راه اندازی یک بستر (اتاق) کنترل و فرمان بر اساس تکنولوژی های مایکروسافت و یکی از شرکت های همکارش با نام E-Sponder توانستند عملیات امنیت و کنترل دور چهل و سوم مسابقات سوپر باول با موفقیت اجرا نمایند.

همچنین آمار نشان مي دهد كه اين كار در كاهش هزينه هاي مربوط به كنترل و برقراري امنيت چنين رخداد ورزشي مهمي از طریق مدیریت موثر منابع انسانی بسيار موثر بوده است.

با استفاده از تکنولوژی های توسعه داده شده توسط شرکت E-Sponder بر اساس SharePoint Server 2007، و همچنین تکنولوژی های دیگر مایکروسافت مانند Microsoft Virtual Earth و Microsoft Surface، دپارتمان پلیس تمپا، موفق شده است تا دید یکپارچه ای ازاطلاعات و رخدادهای جاری داشته باشد و در نتیجه بتواند به هوشمندی دقیق و سریعی در اداره، عکس العمل و کنترل موثری در راستای تامین امنیت بازی فوق الذکر دست یابد.

با مطالعه و بررسي اين راه حل بسيار تعاملي نه تنها مي توان لزوم دسترسي سريع به اطلاعات بلا درنگ در يك محيطي واقعي مشاهده نمود بلكه اين نكته كه چگونه چند تكنولو‍‍ژي مختلف گرد هم آورده شده اند تا بصيرت و هوشمندي لازم براي مديريت چنين رخداد مهم و پر ريسكي را نشان مي دهد.
جستجو، مديريت محتوا، برقراري تعامل و گزارش سازي از سرخط های عملیاتی این سامانه است.

امید است تا این نوشته کوتاه که در واقع معرفی کاربردی هوشمندی تجاری است الهام بخش در حرکت به سمت سازمانها و کسب و کارهای هوشمند باشد.
_________________________________________
پی نوشت:

سوپرباول: مسابقه راگبی برای تعیین قهرمان ملی آمریکا که میان قهرمان National Football Conference (NFC) و American Football Conference (AFC) برگزار می شود.

اطلاعات بیشتر درباره دپارتمان پلیس شهر تمپا

سوپرباول چهل و سوم




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر