۱۳۸۹/۷/۷

مدل هایی که ستاره سینما شدند


همیشه لازم نیست در کلاس های بازیگری شرکت کنید تا ستاره سینما شوید البته اگر به اندازه کافی زیبا و جذاب باشید!


10. بروک شیلد Brook Shield
 دو سال قبل از اینکه متوجه شویم که بروک شیلد و شلوارهای جین کالوین کلین (Calvin Klein) از هم جدا ناشدنی هستند  این دختر 12 ساله نقشی بیادماندنی در سال 1978 در درامای تاریخی "عزیز قشنگ" (Pretty Baby) به کارگردانی لوئیس مال بازی کرد.  تبلیغات وسیع کالوین کلین و فیلم پرفروش "مرداب آبی" در سال 1980، نام او را پر آوازه کرد.



9. اندی مکداول ANDIE MACDOWELL
او پس از امضای قراردادش را با شرکت مدل الیت به عنوان یک مدل، طولی نکشید که در مدل عکاسان مطرحی مانند بروس وبر و هرب ریت  شد و در تبلیغات متعددی برای هر خانه مدی از آرمانی گرفته تا ایوه سنت لورن از او استفاده شد. او هم مانند بروک شیلد با شرکت در تعدادی تبلیغات کالوین کلین، کم کم نظرها را به خود جلب کرد تا اینکه نقش کوتاهی در فیلم کلاسیکی از برت پک با نام "آتش سنت المو" به او داده شد. او سپس در فیلم های "سکس، دروغ و نوار ویدئو" سال 1989، و دو کمدی عشقی دوست داشتنی "روز گراوندهاگ" و "چهار عروسی و یک خاکسپاری" به ایفای نقش پرداخت.
اکنون خانم مک داول 52 ساله، بخش عمده ی چک های دستمزدش را از بزرگترین شرکت زیبایی جهان، "لوریل" برای تبلیغ محصولات آرایشی می گیرد.


 8. ربکا رومین REBECCA ROMIJN
بسیار قبل از اینکه بدن او را از رنگ آبی بپوشانند و تبدیل شود به یک خبیثه، به نام "میستیک" در فیلم میلیون دلاری "اکس من"، ربکا رومین در تبلیغات مختلف در گوشه و کنار جهان، خودنمایی می کرد. تبلیغات "راز ویکتوریا" و میلرلایت، مجری گری برنامه "خانه مد" در شبکه ام.تی.وی. و درخشش عکسش بر جلد مجله تصویری ورزش در شماره مشهور مایوی شنا.

7. فریدا پینتو FREIDA PINTO
فریدا پینتو، در تعداد زیادی از تبلیغات آدامس های ریجلی، الماس های دبیرز و محصولات موبایل وودافون شرکت کرده بود تا اینکه پس از شش ماه آزمایش، دنی بویل او را برای نقش "لاتیکا" در فیلم برنده جایزه اسکار "میلیونر زاغه نشین" برگزید. از آن زمان به بعد، مجله "مردم" او را در لیست زیباترین های خود، مجله وُگ، در لیست زنان خوش مد، و سایت Askmen.com او را در لیست زنان بسیار خواستنی جهان خود قرار داد و همین بهار گذشته شرکت لوریل او را جدیدترین سخنگوی خود نامید.

6. فمکی جنسن FAMKE JANSSEN
فمکی یک مدل بسیار موفق بود، با شرکت الیت قرارداد بسته بود و برای "راز ویکتوریا"، "شانل" و "ایوه سنت لورن" کار می کرد اما پس از 7 سال تصمیم گرفت که از شغلش را به عنوان مدل، دست بکشد. در ابتدای دهه 90 در حالی که در دانشگاه کلمبیا تحصیل می کرد، وارد عرصه بازیگری شد. چند سال بعد او در یکی از فیلم های جیمزباند با در نقش زنیا اوناتاپ، قاتل زیبا و فریبنده ای که با استفاده از پاهایش مردها را خفه می کرد ظاهر شد. با کمال تعجب، فمکی پس از این موفقیت بزرگ برای اینکه آن نقش برای همیشه با او نماند، به دنبال نقش های کوچک ولی جالبتر رفت. این ریسکش جواب داد و نهایتا موفق شد با کارگردانان بزرگی مانند وودی آلن و رابرت آلتمن، کار کند. در اواخر دهه 90، بار دیگر ایفای نقش در یک فیلم پرخرج با نام "ایکس – من" به او پیشنهاد شد و او پذیرفت. از آن پس به در سینما و تلویزیون و همچنین پشت صحنه به عنوان نویسنده و کارگردان فیلم " Bringing Up Bobby" با شرکت نفر بعدی لیست ما یعنی "میلا یووو ویچ" 


5. میلا یو وو ویچ MILLA JOVOVICH
میلا در سن 9 سالگی کار خود را به عنوان مدل شروع کرد. در 11 سالگی برای شرکت رِولون شاغل شد. در 12 سالگی مدرسه را با هدف دنبال کردن کارش رها کرد. هرچند وارد شدن به صنعت مد در چنین سن کمی بحث برانگیز و مساله ساز بود اما هرکسی از شرکت های هرب ریتز تا بنانارپابلیک گرفته، مصرانه تقاضای کار با او را داشتند. در 23 سالگی، در 23 سالگی پس از درخشش در جلد مجله های وگ، کازمو، و گلامور، به عنوان مدل سخنگوی بین المللی شرکت لوریل برگزیده شد. در فیلم اغراق آمیز "عنصر پنجم" محصول سال 1997 به ایفای نقش پرداخت. اما در سال 2002 با شرکت در فیلم رزیدنت ایول به کارگردانی پاول اندرسون بر اساس مجموعه بازی‌های رایانه رزیدنت اویل شرکت کپ‌کام طرفداران زیادی برای خود کسب کرد.

4. آیشواریا رای AISHWARYA RAI
آیشواریا رای زیبا و دوست داشتنی دانشجوی رشته معماری بود که وارد حرفه مدل شد. وقتی به عنوان دومین دختر سال هند در سال 1994 برگزیده شد، کار خود را در دنیای مد و مدل جدی تر دنبال کرد. و به زودی به عنوان دختر سال برگزیده شد. با کسب این افتخار و بازی در نقش های مهم در فیلم های Hum Dil De Chuke Sanam، Mohabbatein و Devdas به عنوان بزرگترین و زیباترین بازیگر سینمای هند مطرح شد.
در سال های اخیر او بازارهای فیلم های بین المللی را فتح کرد و با همکارش آبیشنک باچچان ازدواج کرد. و امسال نام او در لیست 100 شخصیت تاثیر گذار جهان مجله تایم قرار گرفت.


3. کمرون دیاز CAMERON DIAZ
یک مدل دیگر شرکت کالوین کلین که توسط شرکت مدل الیت کشف شد. کمرون دیاز، با 175 سانتی متر قد، موی به رنگ بلند، چشمان آبی زیبا، که پس از انتشار فیلم "ماسک" تبدیل به یک ستاره جهای شد کارش را در نوجوانی در اوایل دهه 90 به عنوان مدل شروع کرد. ( شما در حال خواندن مقاله ای از وبلاگ خوش فکری هستید) در 17 سالگی عکس او بر جلد مجله "هفده" چاپ شد و چهار سال بعد دختر جوانی که تجربه ای در زمینه بازیگری نداشت برای فیلم کمدی جیم کری برگزیده شد. 15 سال بعد، او همچنان یکی از برترین های هالیوود است با 4 باز کاندیدای برنده شدن جایزه گلدن گلوب و دستمزدش که تنها از آنجلینا جولی و سندرا بولاک، کمتر است.


2. هال بری HALLE BERRY
با برنده شدن به مسابقه دختر شایسته ایالت اوهایو در سال 1986 در آمریکا، و درخشش در مسابقه دختر سال آمریکا در همان سال، زیبایی او چشم انتخاب کنندگان بازیگر رابه خود جلب کرد. او در سریال های مختلف مانند "چه کسی رئیس است" و ویدئو کلیپ های متعدد بازی کرد. در میانه دهه 90 او در گروهی از فیلم ها مانند "تب جنگل" به کارگردانی اسپایک لی و در سال 1996 در فیلم "تصمیم اجرایی" شرکت کرد. همان سال اولین قراردادش را با شرکت رولون بست. چند سال بعد، هال، برای کارش در " معرفی دروثی دندریج" محصول HB برنده جوایز جشنواره های امی و گلدن گلوب شد. اگر چه این ها جوایز معتبر و مهمی بودند اما از آن ها مهمتر جایزه اسکار بهترین بازیگر زن به خاطر ایفای نقش در فیلم "توپ غول" در سال 2001 بود. با کسب این افتخار، هال، به عنوان اولین زن آمریکایی آفریقایی تبار که برنده اسکار شده است تاریخ ساز شد. از آن به بعد او مبلغ قراردادش را با رولون بالا برد و برای هر فیلمی که بازی می کند بیش از 10 میلیون دلار دستمزد دریافت می کند.

1. چارلیز ترون CHARLIZE THERON
زیبا روی آفریقای جنوبی، چارلیز ترون، شغل مدلی را در سن 16 سالگی از شهر میلان شروع کرد. 5 سال بعد، در لس آنجلس در به در به دنبال بازی در فیلم بود. یک نقش کوچک در فیلم "دو روز در دره" به کارگردانی جان هرزفلد در سال 1996 زندگی او را تغییر داد. او سپس در فیلم های "وکیل مدافع ابلیس"، "نوامبر شیرین" و "شغل ایتالیایی" بازی کرد. با این حال، در سال 2003 بود که ریسک افزایش 15 کیلو وزن و جاگذاری دندان های مصنوعی را برای بازی در نقش یک قاتل زنجیره ای در فیلم "هیولا" را پذیرفت و تحسین منقدین فیلم و سینما را به خود جلب کرد. در نتیجه به سادگی، جایزه اسکار، گلدن گلوب، و انجمن بازیگران را به خانه برد. از آن پس در فیلم های گیشه ای "هنکاک" و "جاده" بازی کرد وبرای بار دوم نامزد بهترین بازیگر زن برای کارش در فیلم "کشور شمالی" کسب کرد.




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر