۱۳۸۹/۶/۳۱

شبیه سازی نقشه ماهواره ای جرائم مختلف

 
آيا تا بحال مي دانستيد كه كوهي با نام كوه فحشا در شهر سانفرانسيسكو وجود دارد؟ تحليل و تبديل آمار جرايم اين شهر به نمودارهاي 3 بعدي جغرافيايي از چنين "جاذبه" طبيعي پنهاني پرده برداشت. آقاي دوگ مككيون، مهندس شبيه سازي داده ها به ما نشان مي دهد كه چگونه تپه هاي بدنامي شهر مي تواند بسته به نوع جرم از سرقت و خرابكاري گرفته تا دستبرد و تجاوز، تغيير شكل دهد.


با تابش نور خورشيد از سمت شرق، اين تپه ها و قله ها سايه اي بر روي بخش وسيعي از شهر مي گسترانند. بعضي از خيابان ها كه در آن ها رخداد هر نوع جرمي گزارش شده است تبديل شده اند به پشته هاي ثابت و متوالي، از جمله خيابان شات ول (Shotwell Street) كه به طور اتفاقي بزرگترين محل حضور زنان خياباني مي باشد.

اين تيپ نقشه ها ديد بهتري نسبت به توزيع جرائم جدي در سطح شهر مي دهد. ظاهرا رخداد جرائم مربوط به مواد مخدر بيشتر در شمال شرقي شهر ميان خيابان هاي ون نس Van Ness و ماركت Market است در حاليكه سرقت اتوموبيل در سطح شهر گسترده است. حال اگر چنين نقشه هاي توپوگرافي اي از وقوع جرائم در سطح شهر به صورت زنده و همزمان موجود مي بود با تند و كند شدن شيب تپه ها احتمال درگير شدن در يك جرم در طول حركت در خيابان هاي شهر ممكن مي بود.



البته اين نقشه ها را خيلي جدي نگيريد! آقاي مك كيون با اين نوشته از خودش رفع مسووليت كرده است:" اين نقشه ها با استفاده از داده هاي واقعي تهيه شده است اما خيلي اين ها را دقيق در نشر نگيريد. داده هاي گرد آوري شده به صورت جفرافيايي و هنري ارائه شده است. و بيشتر از اينكه مجسم سازي اطلاعات باشد، يك كار هنري محسوب مي شود.




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر